Kelab 125z Malaysia
Kelab 125z Malaysia

RIDE ALONE if you want to go FAST, RIDE TOGETHER if you want to go FAR..
 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Penjelasan sains: seks, babi dan janggut

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Dino
Penaung
Penaung


Posts : 1022
Join date : 19/02/2011
Age : 24
Location : Pasir Mas, Kelate===>Shah Alam

PostSubject: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Fri 24 Jun - 18:09:21



Berikut ini adalah petikan temubual dengan Dr. Jamal Al-Din Ibrahim, seorang
professor toksikologi dari California University, yang disiarkan dalam
TV Al-Rahman/Al-Rawdha, pada Disember 2, 2010:


Pengacara
: Sepertiyang kita tahu, Barat mahu mengubah wanita jauh dari kesuciannya, kewanitaannya, dan kemulian yang dianugerahkan oleh Islam kepadanya, kepada kehidupan Barat, kepada lesbianism, kepada "Kenapa wanita tidak boleh memiliki ramai suami?", kepada "Kenapa wanita tidak boleh
menikmati seks bebas sebelum kahwin?", kepada "Kenapa tidak boeh
difokuskan pada wanita sahaja, seperti di Barat – supaya wanita boleh
bersama wanita, tanpa memerlukan lelaki, dan lelaki boleh bersama
lelaki, tanpa memerlukan wanita?" Ini adalah isu-isu yang merbahaya.
Adakah sains mempunyai penjelasan dalam hal-hal seperti ini?



Jamal Al-Din Ibrahim: Berhubung dengan persoalan wanita, masyarakat Amerika sendiri mengakui bahawa wanita di Amerika mempunyai kurangnya hak-hak berbanding lelaki. Sebagai contoh: Apabila seorang wanita itu berkahwin, beliau akan menggunakan nama keluarga suaminya, dan membuang nama keluarganya sendiri. Jika dia mengahwini A, dia akan menjadi Mrs. A. Sebelum revolusi saintifik, dan sebelum adanya mesin-mesin, seorang wanita itu akan menjadi hamba kepada
suaminya. Beliau tidak mempunyai apa-apa hak langsung. Ini berlaku
kurang dari 250 tahun yang lampau.

Situasi ini berkembang apabila wanita diperlukan untuk membantu lelaki dalam
kehidupan moden. Akibatnya, wanita menjadi semakin maju dalam banyak
aspek, tetapi masih ketinggalan dalam hal tentang perlunya nama keluarga
mereka dibuang.


Keduanya, wanita di Amerika dipergunakan seperti barangan. Wanita dilihat sebagai barang. Jika seorang wanita itu cantik, maka beliau mempunyai harga dan
status tertentu dalam masyarakat. Di universiti pun, professor akan
memberi markah yang lebih baik kepada yang cantik berbanding yang biasa.
Dalam pengiklanan, wanita yang mempunyai susuk badan yang lebih menawan
akan memenangi harga yang lebih tinggi.


Sewaktu saya masih menuntut di sebuah universiti, sekitar tahun 1975-1977,
mereka menjalankan kaji selidik yang menunjukkan pelajar wanita Amerika,
yang secara puratanya menghabiskan masa empat tahun di universiti,
telah melakukan hubungan seks dengan 200-300 pasangan lelaki dalam
tempoh empat tahun. Apabila seorang wanita mengadakan hubungan seks dengan lebih dari seorang lelaki, ia akan menjejaskan kesihatannya, kerana hubungan seperti itu melemahkan sistem immunisasinya.


Pengacara: Bagaimana sebenarnya?

Jamal Al-Din Ibrahim: Apabila
seorang wanita itu melakukan hubungan seks dengan lebih dari seorang
lelaki... Bila dia melakukannya dengan lelaki pertama, tubuhnya cuba
menentukan identiti sperma lelaki tersebut.


Interviewer: Sebelum siaran ini, awak dah jelaskan tentang proses identifikasi kepada saya.


Jamal Al-Din Ibrahim: Ya,
terdapat satu proses identifikasi, dan sperma itu didaftarkan dalam
tubuhnya. Ianya seperti apabila seorang itu memasuki rumah seseorang,
beliau akan dikenali, dan sama seperti kad pengenalan dihasilkan...
Lelaki ini sekarang mempunyai kedudukan istimewa. Proses ini
dikendalikan oleh sistem immunisasi. Ianya seperti apabila seorang
lelaki bekerja untuk syarikat tertentu, maka pihak syarikat ini akan
berusaha mengenali lelaki tersebut, dan memberi beliau jawatan yang
betul. Selepas itu, tubuh wanita tadi dengan mudah mengenalpasti sperma
lelaki itu, yang kini menjadi sebahagian dari wanita tersebut. Kemudian
datang lelaki lain dan mengadakan seks dengan beliau. Sekarang sistem
immunisasi terpaksa mengulangi semula proses tadi.

Pengacara: Sistem immunisasi melakukan banyak kerja untuk mengenalpasti lelaki baru tersebut.


Jamal Al-Din Ibrahim: Ianya menjadi lebih sukar apabila terdapat dua lelaki dalam satu masa. Wanita-wanita di sana biasa melakukannya. Mereka ada seorang, dua, atau tiga kekasih, dan kawan lelaki. Walaupun tidak rapat, wanita ini tetap
melakukan hubungan intim dengan kawan-kawannya. Ini akan melemahkan
sistem immunisasi.


Pengacara: Kerana terpaksa melalui terlalu banyak proses identifikasi...


Jamal Al-Din Ibrahim: Ia sibuk dengan identifikasi sepanjang masa akibat hubungan seks dengan teman yang pelbagai. Apabila usia wanita itu mencecah 30an atau 40an, dan selepas 15 tahun terlibat dengan seks, beliau mula dihinggapi
penyakit barah payudara dan barah rahim, yang mana sudah menjadi
kebiasaan di Amerika.


Pengacara: Apakah sebabnya?


Jamal Al-Din Ibrahim: Hubungan seks dengan pasangan-pasangan berbeza akan menyebabkan sistem immunisasi wanita berkenaan rosak dan menjadi lemah.





Makan daging babi boleh menyebabkan seseorang itu bekerja kuat, tapi tidak
boleh berfikir. Pemikirannya akan menjadi lemah, kerana perutnya
terpaksa bekerja keras untuk memecahkan molekul-molekul kompleks.


Tabiat makan daging babi didapati boleh melemahkan keupayaaan seseorang untuk
berfikir, dan juga melemahkan keinginannya untuk mempunyai perasaan
bangga dengan dirinya sendiri. Ia menghilangkan semangatnya.


Pengacara: Adakah ini satu fakta?

Jamal Al-Din Ibrahim: Ianya memang benar.

Pengacara
: Pemakan babi tidak mempunyai semangat patriotik?


Jamal Al-Din Ibrahim: Ini telah dibuktikan secara saintifik. Ia merendahkan kandungan serotonin dalam badan, yang berfungsi melancarkan aktiviti dan meningkatkan perasaan banggga seseorang, dan mungkin juga menambah keceriaan seseorang. Apabila hormon ini berada dalam badan, seseorang itu akan
menjadi ceria, tetapi daging babi pula mengurangkan kandungan serotonin
ini. Seorang pemakan babi boleh menggunakan otot-ototnya untuk bekerja,
tetapi bukan otaknya.

Beberapa orang doktor telah berjaya memperolehi keputusan cemerlang dalam
mengubati masalah impoten dengan hanya menyuruh pasakit-pesakit
menyimpan jambang dan janggut yang panjang.


Pengacara: Subhanallah!


Jamal Al-Din Ibrahim: Menyimpan jambang dan janggut menggalakkan penghasilan testosteron. Apabila seseorang yang menderitai masalah impoten dan ereksi menyimpan janggut dan jambang, kandungan testosterone akan bertambah... Mereka mengukurnya dalam ukuran mikrogram, dan mendapati tahap testosteron meningkat di kalangan lelaki yang menyimpan janggut dan jambang.


Interviewer: Subhanallah!


Al-Rahma TV (Egypt) - Duration: 07:50 - December 2, 2010

_________________

"Laughter makes you young, love makes you beautiful"


Last edited by Dino on Wed 6 Jul - 13:14:04; edited 2 times in total
Back to top Go down
View user profile
ame jamil
Zone Marshall
Zone Marshall


Posts : 909
Join date : 19/02/2011
Age : 27
Location : Perak Darul Ridzuan

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Sat 25 Jun - 14:40:22

berjaya juga habiskan membaca...hehehee

apa kegunaan TESTOSTERON ye???

_________________
.....Ame Jamil masih HIJAU.....
Back to top Go down
View user profile
Dino
Penaung
Penaung


Posts : 1022
Join date : 19/02/2011
Age : 24
Location : Pasir Mas, Kelate===>Shah Alam

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Sat 25 Jun - 16:06:55

ame jamil wrote:
berjaya juga habiskan membaca...hehehee

apa kegunaan TESTOSTERON ye???

Testosteron ialah hormon lelaki dimana ia mnentukn kadar
kecergasan seseorg lelaki tersebut... kesan kurangnya hormon ini
ialah masalah mati pucuk, pancutan mani yg perlahan, kurangnya
pngeluaran mani & sebagainya. selain itu lelaki yg kurang homon
ini akn cepat mndapat masalah sendi, cepat letih, & mudah dpt pnyakit...
Allahualam.

B.A(Hons).BIOLOGY UiTM Very Happy

_________________

"Laughter makes you young, love makes you beautiful"
Back to top Go down
View user profile
ame jamil
Zone Marshall
Zone Marshall


Posts : 909
Join date : 19/02/2011
Age : 27
Location : Perak Darul Ridzuan

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Sat 25 Jun - 20:04:59

Dino wrote:
ame jamil wrote:
berjaya juga habiskan membaca...hehehee

apa kegunaan TESTOSTERON ye???

Testosteron ialah hormon lelaki dimana ia mnentukn kadar
kecergasan seseorg lelaki tersebut... kesan kurangnya hormon ini
ialah masalah mati pucuk, pancutan mani yg perlahan, kurangnya
pngeluaran mani & sebagainya. selain itu lelaki yg kurang homon
ini akn cepat mndapat masalah sendi, cepat letih, & mudah dpt pnyakit...
Allahualam.

B.A(Hons).BIOLOGY UiTM Very Happy

ok,..thanx ya...macam aku ni mmg lelaki sejati la...huhuhuuu

_________________
.....Ame Jamil masih HIJAU.....
Back to top Go down
View user profile
apai_WJN
Super Senior Member


Posts : 148
Join date : 23/02/2011
Age : 26
Location : KLATE-->GOMBAK

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Tue 28 Jun - 4:09:03

ala jggut aku ciput je...
xpela yg pnting strong...hehe
Back to top Go down
View user profile
ame jamil
Zone Marshall
Zone Marshall


Posts : 909
Join date : 19/02/2011
Age : 27
Location : Perak Darul Ridzuan

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Mon 4 Jul - 16:03:19

apai_WJN wrote:
ala jggut aku ciput je...
xpela yg pnting strong...hehe

ceyy.....~~~

_________________
.....Ame Jamil masih HIJAU.....
Back to top Go down
View user profile
satria_zr
President 1
President 1


Posts : 604
Join date : 20/02/2011
Age : 27
Location : shah alam

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Tue 5 Jul - 1:13:22

ish..aku ni janggut nk xnk je tumbuh..jambang apetah ag..de petua tuk 2..hehe
tp ape yg di cerite pasal wanita n imunisasi bertukar2 pasangan da banyak berlaku kt cni.
.smoge dorg tersedar sebelum terlambat..
Back to top Go down
View user profile
Dino
Penaung
Penaung


Posts : 1022
Join date : 19/02/2011
Age : 24
Location : Pasir Mas, Kelate===>Shah Alam

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Wed 6 Jul - 13:14:58

satria_zr wrote:
ish..aku ni janggut nk xnk je tumbuh..jambang apetah ag..de petua tuk 2..hehe
tp ape yg di cerite pasal wanita n imunisasi bertukar2 pasangan da banyak berlaku kt cni.
.smoge dorg tersedar sebelum terlambat..

ak pn jenis yg kurang janggut gak...tp dh ni anugerah Allah...trima seadanya Very Happy Very Happy Very Happy

_________________

"Laughter makes you young, love makes you beautiful"
Back to top Go down
View user profile
roda karat
New Member


Posts : 3
Join date : 22/02/2011

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Thu 7 Jul - 13:37:57

bijak2..best bace..
Back to top Go down
View user profile
YapBKX3048
President 2
President 2


Posts : 798
Join date : 18/02/2011
Age : 31
Location : K.Sel ~ Shah Alam.

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Thu 7 Jul - 16:17:00

Bela janggut ngan jambang rr pasnie.. drunken drunken drunken

_________________
SeHaTi.. SeJiWa.. Se ia.. SeKaTa.. Kelab 125z Malaysia AKA K125zM 4ever

Crew No. K125zM_0006...
Back to top Go down
View user profile
Dino
Penaung
Penaung


Posts : 1022
Join date : 19/02/2011
Age : 24
Location : Pasir Mas, Kelate===>Shah Alam

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Fri 8 Jul - 1:09:31

YapBKX3048 wrote:
Bela janggut ngan jambang rr pasnie.. drunken drunken drunken

ko tu mmg ad jnggut tp ckur BERSIH hahaha Twisted Evil
biar la ad sket....br nmpk macho hehe
stakat ad jnggut sket xde hal la keje kakitangan krajaan Rolling Eyes Laughing

_________________

"Laughter makes you young, love makes you beautiful"
Back to top Go down
View user profile
ace
Super Senior Member


Posts : 129
Join date : 28/06/2011
Age : 26
Location : trolak - senawang

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Fri 8 Jul - 1:27:19

ame jamil wrote:
Dino wrote:
ame jamil wrote:
berjaya juga habiskan membaca...hehehee

apa kegunaan TESTOSTERON ye???

Testosteron ialah hormon lelaki dimana ia mnentukn kadar
kecergasan seseorg lelaki tersebut... kesan kurangnya hormon ini
ialah masalah mati pucuk, pancutan mani yg perlahan, kurangnya
pngeluaran mani & sebagainya. selain itu lelaki yg kurang homon
ini akn cepat mndapat masalah sendi, cepat letih, & mudah dpt pnyakit...
Allahualam.

B.A(Hons).BIOLOGY UiTM Very Happy

ok,..thanx ya...macam aku ni mmg lelaki sejati la...huhuhuuu

cmpom ke?????????????????????????hahahaha
Back to top Go down
View user profile
ace
Super Senior Member


Posts : 129
Join date : 28/06/2011
Age : 26
Location : trolak - senawang

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Fri 8 Jul - 1:29:11

satria_zr wrote:
ish..aku ni janggut nk xnk je tumbuh..jambang apetah ag..de petua tuk 2..hehe
tp ape yg di cerite pasal wanita n imunisasi bertukar2 pasangan da banyak berlaku kt cni.
.smoge dorg tersedar sebelum terlambat..

try letak baja organik,mintak kat ame@areng(banjar_wmv) hehehe
Back to top Go down
View user profile
ame jamil
Zone Marshall
Zone Marshall


Posts : 909
Join date : 19/02/2011
Age : 27
Location : Perak Darul Ridzuan

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Sat 9 Jul - 0:29:29

ace wrote:


cmpom ke?????????????????????????hahahaha

kompom laa....~~ cheers cheers cheers cheers

_________________
.....Ame Jamil masih HIJAU.....
Back to top Go down
View user profile
ame jamil
Zone Marshall
Zone Marshall


Posts : 909
Join date : 19/02/2011
Age : 27
Location : Perak Darul Ridzuan

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Sat 9 Jul - 0:30:07

ace wrote:


try letak baja organik,mintak kat ame@areng(banjar_wmv) hehehe

aku lak?... bounce bounce bounce bounce

_________________
.....Ame Jamil masih HIJAU.....
Back to top Go down
View user profile
miey ZR
Senior Member


Posts : 69
Join date : 25/07/2011
Age : 24
Location : PARIT BUNTAR/IPOH

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Wed 2 Nov - 15:01:08

Smile
Back to top Go down
View user profile
am_125z
Super Senior Member


Posts : 146
Join date : 19/07/2011
Age : 24
Location : Penang - Taiping - Ipoh

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Thu 3 Nov - 2:55:47

byk produk pasaran pkai babi
masak n tnm sendri lebih slmt...
Back to top Go down
View user profile
jie
Super Senior Member


Posts : 156
Join date : 04/12/2011
Age : 24
Location : perlis indera kayangan

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Tue 20 Dec - 13:51:03

mkn nasi x sangkot kot..
\pandai dya mkn...
Back to top Go down
View user profile
ahz69
Super Senior Member


Posts : 256
Join date : 09/01/2012
Location : petaling jaya,shah alam,kajang,temerloh,jengka,kuantan

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Sun 6 May - 9:09:38

xsalah kalau kite meragui barangan hari ini y terlalu banyak keraguannye...
malah kite digalakkan mencari yang lebih baik..
tambahan untuk pemakanan kite seharian...
tetapi xperlu la smpai tahap kite perlu bercucuk tanam n masak sendiri...
bukan perli ye..maaf kalau terasa..hehehe
jika kita xtahu xapa kalau termakan mknn y dijamin halal tetapi diragui sesetengah pihak...
disitulah gunanya doa sebelum makan dan doa selepas makan y biasa ramai y hafal pun..huhuhuu
doa tu akan jadi pendinding untuk kita n insyaa'Allah, Allah akan tunjuk pada kita... Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile
Back to top Go down
View user profile
carlz
Zone Marshall
Zone Marshall


Posts : 104
Join date : 20/02/2011
Location : evrywhere....

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Sun 27 May - 3:24:04

knapa kita x bleh pkai minyak wangi beralkohol??
knapa x bleh utk solat??
adakah ianya sejenis najis?
Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question

_________________
LOCK your HEART when u have someone special, LOYALTY is more important than MONEY.
Back to top Go down
View user profile
ahz69
Super Senior Member


Posts : 256
Join date : 09/01/2012
Location : petaling jaya,shah alam,kajang,temerloh,jengka,kuantan

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Sun 27 May - 3:44:22

carlz wrote:
knapa kita x bleh pkai minyak wangi beralkohol??
knapa x bleh utk solat??
adakah ianya sejenis najis?
Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question

setahu sy..alkohol ni jadi makruh kalau dipakai sbgai minyak wangi...
(kemungkinan basic asal adalah pd minuman beralkohol y diharamkn, kerana para ulama risau akan kaedah penggunaan y tidak betul seperti mungkin tersembur pada bhgian yg boleh menjadikan haram sperti mulut)
kita digalakkan menjauhi y musyhkil dan meninggalkan y haram...
jadi xsalah kalau kite cuba elakkan sesuatu y mungkin boleh mendatangkn haram...

p/s: info dr seorang ustaz mase skolah dulu
Back to top Go down
View user profile
carlz
Zone Marshall
Zone Marshall


Posts : 104
Join date : 20/02/2011
Location : evrywhere....

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Mon 18 Jun - 14:06:53

oooohhh... begitu rupanya...
barulah hamba faham....
thanks....
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

_________________
LOCK your HEART when u have someone special, LOYALTY is more important than MONEY.
Back to top Go down
View user profile
husniyazid
Junior Member


Posts : 43
Join date : 16/03/2012
Age : 21
Location : jelebu/sikamat/shah alam

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Mon 29 Oct - 23:01:49

ilmu yg bermanfaat
Back to top Go down
View user profile
aq-pfy
Senior Member


Posts : 83
Join date : 04/10/2011
Age : 46
Location : mersing

PostSubject: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Tue 30 Oct - 6:08:50

FAKTA TENTANG JANGGUT
begitulah hebatnya janggut, apatah lagi ianya sunnah nabi, dpt bezakan antara lelaki dan pompuan, zaman kita budak2 kalau tengok orang berjanggut pasti kita takut, begitu juga tentera2 barat yg berperang d afganistan mereka takut tengok janggut,

FAKTA TENTANG BABI
Lobak masin sedap d makan, tp tanpa minyak babi lobak x akan bertahan lama, di sg Aceh P.PINANG seorang cina bertanya pd orang melayu, x makan daging babi tp minyak babi makan. budak melayu bersekolah cina d SG PETANI sakit perut kerana termakan daging tersebut dgn mee goreng.

FAKTA TENTANG SEKS
Air mani yg pertama anak akan pintar jd kpd lelaki jgn lakukan onani, seks bebas barat sengaja di highlight supaya ubatan keluaran negara mereka sold out
Back to top Go down
View user profile
Apip824
New Member


Posts : 14
Join date : 16/05/2012
Age : 23
Location : Kelana Jaya, Petaling Jaya

PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Sat 24 Nov - 14:54:32

maaf ye kpd ahli2.. niat bkn utk mnyusahkn tetapi utk menimba & mempelajari dgn lbh dlam lg.. PERTAMA bule x snarai kn myk2 wangi / perfume yg tidak beralkohol selain myk kasturi & myk atar ??
setahu saya lebih 90% perfume skg memunyai alkohol.. sy mrupakan student dlm bidang kejuruteraan bahan.. yg sy tahu, stiap isi kandungan yg mempunyai pekataan "-ol" ialah alkohol.. contoh nya butanol, methanol, ethanol.. KEDUA utk mkanan yg mempunyai kandungan babi, mcam mna nk tahu, adakah ditunujuk kn di isi kandungan pd packing mkanan trsebut ??
TERIMA KASIH DAUN KELADI... DI DUNIA NI MCM2 ILMU BULE DIPELAJARI Smile
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Penjelasan sains: seks, babi dan janggut   Today at 2:36:12

Back to top Go down
 
Penjelasan sains: seks, babi dan janggut
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Kelab 125z Malaysia :: Sembang Tentang Agama 'Islam'-
Jump to: